Maaike, hoe ervaren jullie het werken voor fashcom?
Maaike: Fashcom is een erg mooi en jong bedrijf. Een belangrijke speler op het gebied van e-commerce. Daarnaast is het gewoon mooi om te ervaren dat je aan de ene kant bezig bent om de processen te optimaliseren en aan de andere kant om te zien dat als je een bestelling plaatst, alles vlekkeloos verloopt.
Waarin ondersteunen jullie fashcom?
Maaike: Voor fashcom stellen we de jaarrekening samen, stellen we de aangifte vennootschapsbelasting en omzetbelasting op. En daarnaast verzorgen we voor hun ook de administratieve dienstverlening. Dat is gewoon het voordeel van het werken met een multidisciplinair team.
Geautomatiseerde administratie
Wat zijn de issues die jullie tegenkwamen?
Maaike: Toen fashcom klant werd, zagen we dat de financiële administratie niet volledig bij was. Ze werkten met verschillende systemen die eigenlijk niet aan elkaar gekoppeld waren, waardoor het inzicht ontbrak en er ook geen managementinformatie was.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Maaike: We hebben voor fashcom een geautomatiseerde administratie opgezet, met behulp van SmartBooqing. De facturen die ze op papier ontvangen of de eventuele bonnetjes kunnen ze met behulp van de app insturen.
Vervolgens verwerkt SmartBooqing de facturen eigenlijk geheel automatisch. En dat scheelt gewoon heel veel tijd. Daarnaast kun je facturen ook altijd makkelijk digitaal weer terugzien.
Wat brengt dit jullie organisatie?
Jeroen: Door de samenwerking met de Jong & Laan kunnen wij ons focussen op de dingen waar wij goed in zijn en kunnen zij ons helpen met de dingen waar zij goed in zijn.
Wij krijgen goede rapportages, we werken met SmartBooqing, waarmee we makkelijk betalingen en dergelijke kunnen inplannen. In Comandi krijgen we enorm gedetailleerde rapportages, waarop wij ook weer kunnen sturen als management.
De samenwerking
Wat kenmerkt jullie samenwerking?
Maaike: We hebben een hele fijne samenwerking. In het begin, in 2017, was deze samenwerking wat intensiever. Toen moesten er verschillende processen opgestart worden. Nu lopen die processen inmiddels allemaal goed geautomatiseerd.
En zien we ook dat er meer inzicht is in de cijfers bij fashcom. Als er kleine vragen zijn, dan hebben we dagelijks via de mail, dan wel telefonisch, contact.
Door de samenwerking met de Jong & Laan kunnen wij ons focussen op de dingen waar wij goed in zijn.
Jeroen: Ze zijn lokaal, ik heb één contactpersoon: Maaike. We hebben enorm veel contact en zij regelt de juiste specialisten als die moeten aanschuiven. Een ontzettend plezierige samenwerking!
Bekijk hieronder de video over de samenwerking met fashcom.