Persbericht
Een jaar dat in het teken stond van organisatieontwikkeling: groei naar landelijke dekking, verbreden van branchekennis en het uitbreiden van de (internationale) klantportefeuille. Tegelijkertijd werd er hard gewerkt aan de kwaliteit van de dienstverlening, zonder de mensgerichte cultuur uit het oog te verliezen. Dit droeg bij aan organisatiegroei, zowel in omvang, werkgebied als omzet. Die laatste groeide naar 122,7 miljoen. Verder was er wederom sprake van een medewerkerstevredenheidsperscentage van 91%.
Samen vooruit!
De groeiambitie naar landelijke dekking met onder andere de participatie met private equity-partner Waterland, werd in 2023 versterkt door de aansluiting van Marshoek (Utrecht), 5BAR Assurance (Utrecht) en Horlings (Amsterdam).
“Onze samenwerking met private equity-partner Waterland in 2022 was een vernieuwende beweging in de branche. Eén die onze groeiambities ondersteunt en ook bijdraagt aan één van onze belangrijkste pijlers: kwaliteit! Door het integreren van de nieuwe partijen verbreden we onze expertisegebieden en groei in kennis, hetgeen onze ontwikkeling als continue lerende organisatie kracht bij zet. Een onderwerp dat directeur Roland Ogink openlijk besprak tijdens de accountancydag. “Private equity laat ons groeien zonder concessies te doen aan kwaliteit!”.
De groei van Jong & Laan uit zich niet alleen in omvang, omzet, aantal medewerkers en klanten. Ook het werkgebied is aanzienlijk gegroeid. Daar waar de organisatiefocus eerst uitsluitend op Noord-Oost Nederland lag, is deze nu opgeschoven naar het midden en het westen van het land. Directeur Marco Lokhorst: “Die verschuiving voedde onze behoefte om ons merk in de markt te verstevigen en ons unieke merkverhaal uit te dragen. In 2023 deden we dat in een ingetogen vorm en we gebruikten het jaar om ons voor te bereiden op onze kleurrijke, landelijke online en radiocampagne Samen gaan! in 2024”.
Intern zette de organisatie grote stappen op onder andere het gebied van ESG. Er werd gewerkt aan het vormgeven en integreren van een beleid met stevige doelstellingen. En geheel passend bij de data-gedreven mindset implementeerde ze het periodiek uitvoeren van een Carbon Assessment en het monitoren van diverse KPI's, die de organisatie via digitale dashboards inzichtelijk maakt. Andere stappen, zoals het verder elektrificeren van het wagenpark, de overgang naar hernieuwde energie en het stoppen met de inzet van niet duurzame giveaways werden genomen. “Duurzaamheid is één, maar een groot goed is ook de S van social. Het welzijn van onze medewerkers, inclusiviteit en diversiteit en het vooruithelpen van mensen in onze maatschappij. Op die manierbijdragen aan een duurzame toekomst sluit aan bij onze betrokken en mensgerichte cultuur”, geeft directeur Horst in ’t Veld aan.
Het vernieuwde kwaliteitsverslag heeft een nieuwe look en feel en is intuïtief vormgegeven. Het bevat gebundeld de kengetallen, organisatiebeschrijving en ontwikkelingen, visueel weergegeven en ingedeeld naar de overkoepelende ambitieonderwerpen.