Je HR administratie automatiseren:
zo doe je dat

Automatiseren… Dat kost me te veel tijd, daar snap ik toch niets van of ik heb geen zin om me daar helemaal in te verdiepen. Het zijn de meest gehoorde argumenten van ondernemers om niet te automatiseren. Allen komen ze daar naderhand op terug. Want het automatiseringsproces kan juíst heel overzichtelijk en laagdrempelig zijn.

HR administratie automatiseren

De 4 stappen die ondernemer Eva zette, bewijzen het. De ‘onbekende apensoort’ heeft haar veel opgeleverd. De stappen zijn als volgt:

  1. Bekijk of je de huidige systemen optimaal benut
  2. Onderzoek koppelingen tussen systemen
  3. Inventariseer behoeftes voor een nieuw systeem
  4. Maak keuze(s) voor optimaal inzicht

Over Eva

Eva is ondernemer in hart en nieren, heeft een goedlopende kledingzaak en 8 werknemers in dienst. Het zakelijk geluk lacht haar toe. Maar er is ook een keerzijde.

Eva is talloze uren kwijt aan het up-to-date houden van personele gegevens in systemen van de arbodienst, verzuimverzekeraars en pensioenfondsen. Daarnaast vergt het maken van de personele roosters in een eigen Excelsheet ook veel tijd.

En dan hebben we het nog niet gehad over het bijhouden van de salarisadministratie, waaronder het bijhouden van de overuren en de maandelijkse mutaties voor de periodieke verloning. De maat was vol.

Eva ging met mij om tafel. Ik gaf haar het advies om de vier stappen te volgen. 

Cato Visser
Cato Visser IT consultant
Specialist op het gebied van Power BI & Power Automate
Met mijn financiële achtergrond en ervaring in procesautomatisering binnen HR, financiën en operationele zaken, ben ik in staat om goed mee te denken met de klant en efficiënte oplossingen te vinden om terugkerende handelingen te automatiseren. Ik geloof dat alles makkelijker kan en ik maak gebruik van tools als Power BI en Power Automate om dat te realiseren. Elke klant is anders en heeft unieke behoeften, samen werken we aan het creëren van efficiënte en succesvolle oplossingen!
Neem contact op