Oplossing voor de lange termijn
Alfred (de Jong & Laan): "Ik ben al heel wat jaren betrokken bij de onderneming Feyen. Prachtige onderneming, die we zeker in de afgelopen jaren hebben zien veranderen van een hele steady groothandel naar de onderneming die ze nu zijn. In die groei zat ook een stuk personeelsbehoefte en daar hebben wij een mooie invulling aan kunnen geven."
Alfred (de Jong & Laan): Uit de inventarisatie bleek duidelijk dat inzicht heel belangrijk was. Zeker voor de lange termijn.
"Ik ben een gesprek met Jeroen aangegaan, samen met een consultant van onze organisatie. En daarin hebben we eigenlijk de hele simpele vraag gesteld: Jeroen, waar wil jij de komende vijf jaar naartoe? En daaraan gekoppeld: welke informatiebehoefte heb je? We keken echt toekomstgericht. Niet nu op korte termijn, maar juist een oplossing zoeken voor de lange termijn."
Gebruiksgemak voorop
Alfred vervolgt: "Uit die inventarisatie bleek heel duidelijk dat inzicht heel belangrijk was. Zeker voor de lange termijn. Ze wilden gebruiksgemak en het moest goed koppelbaar zijn met hun systemen. Vanuit daar hebben wij ons systeem HR & Salaris Online in de service variant geïmplementeerd. Dit leverde Feyen direct duidelijke managementinformatie op. Ze kregen inzicht en het gebruiksgemak wat ze graag wilden hebben."
Jeroen (Feyen): Aan de ene kant willen we heel graag vrijheid, maar we willen wel een stuk borging van kwaliteit.
Jeroen (Feyen): "We kunnen zelf mutaties doorvoeren, daardoor kunnen we een stuk sneller werken. Daarnaast hebben wij gekozen voor een oplossing met een app, waardoor onze medewerkers zelf ook hun gegevens kunnen inzien. Ze kunnen hun vakantiedagen invullen en de salarisstroken downloaden. Het is eigenlijk voor onszelf, maar ook voor onze medewerkers een betere oplossing."
Vrijheid, maar ook betrokkenheid
Alfred (de Jong & Laan): "Feyen heeft een hele mooie stap gemaakt vanuit de service variant naar de selfservice variant, waarin ze eigenlijk de complete vrijheid krijgen van het hele systeem. Aan de ene kant wilde Feyen heel graag vrijheid, maar ze wilden wel een stuk borging van kwaliteit. Dat vullen wij in door middel van vier keer een scan per jaar. Dan komt mijn collega langs en neemt de administratie door. Dat zijn ook hele mooie momenten om de laatste tips en trucs van het systeem even door te lopen."
"En wat we ook altijd meenemen is een stuk werkkostenregeling. Voor klanten vaak een lastige regeling. Doordat wij zo betrokken zijn en continu zien wat er gebeurt, kijken wij hierbij juist naar de kansen voor Feyen."
Prettig contact
Jeroen (Feyen): "Het contact met de Jong & Laan ervaren we als zeer prettig. Het is een wat grotere organisatie geworden door de jaren heen. Maar dat brengt ook veel specialismes met zich mee, waardoor wij met vele vraagstukken bij hen terecht kunnen. En dat vinden wij zeer prettig."