32 resultaten gevonden voor 'transport'
-
Artikelen (4)Blogs (1)Klantcases (0)Medewerkers (0)Evenementen (0)Locaties (0)Nieuws (32)Diensten (1)Whitepapers (0)
-
Nieuwe wetgeving: grensoverschrijdende detachering in het internationaal wegvervoer
Met ingang van 1 juni 2023 is de Nederlandse wetgeving omtrent grensoverschrijdende detachering in het wegvervoer van kracht. Lees wat dit betekent voor jouw transportbedrijf. -
Wetsontwerp Tolverhoging Duitsland goedgekeurd
Het Duitse kabinet heeft het wetsontwerp ‘hervorming van de tolheffing voor vrachtwagens’ goedgekeurd. Per 1 december 2023 gaat dit in. Dit betekent een verdubbeling van de Maut. -
Hou verduurzaming betaalbaar met transitiefonds duurzame mobiliteit
De Mobiliteitsalliantie wil een uitbreiding van het Klimaatfonds met een transitiefonds voor duurzame mobiliteit, zodat bedrijven kunnen deelnemen aan de klimaattransitie. -
Accijnsverlaging op brandstoffen eindigt
De verlaging van de accijnstarieven die van toepassing is vanaf 1 april 2022 eindigt deels per 1 juli 2023. Het kabinet had op 1 april 2022 de accijns op benzine, diesel en lpg/lng tijdelijk verlaagd. -
Omzetontwikkeling verslechterd: zwaardere tijden op komst?
Het exporterend bedrijfsleven heeft zijn omzetontwikkeling over de afgelopen maanden enigszins zien verslechteren. Ruim een derde van de bedrijven kent inmiddels een negatieve omzetgroei. -
Draait een werknemer op voor kosten van een rijbewijsopleiding?
Mag je een studiekostenbeding overeenkomen voor het vergoeden van de rijbewijsopleiding, of wordt dit gezien als een opleiding die noodzakelijk is voor de uitvoering van de werkzaamheden? -
Meer subsidie beschikbaar voor verduurzaming door vrachtwagenheffing
Het demissionaire kabinet heeft haar plannen bekendgemaakt voor de verduurzaming van de transportsector op basis van de opbrengst van de vrachtwagenheffing. -
Retrofit smart tacho 2: kom nu in actie
Weinig transportbedrijven hebben een planning voor het vervangen van de tachograaf. Kom nu in actie voor retrofit smart tacho 2! -
27 miljoen beschikbaar voor aanschaf elektrische vrachtauto’s
Het demissionaire kabinet trekt volgend jaar 27 miljoen euro extra uit om elektrische vrachtauto’s te subsidiëren. Zo ondersteunen ze bedrijven bij de transitie naar een emissievrije transportsector in 2050. -
De CSRD en de impact op transportondernemers
Veel transportbedrijven hebben nog nooit van de Europese Duurzaamheidsrichtlijn (CSRD) gehoord of denken dat deze niet op hen van toepassing was. Lees meer over de impact. -
AanZET voor duurzame toekomst in transport
Om transportondernemers te ondersteunen bij het verduurzamen van de organisatie is de Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET) in het leven geroepen. Lees meer. -
Vanaf 5 maart SSEB aanvragen
Ondernemers kunnen vanaf 5 maart 2024 weer de Subsidieregeling schoon en emissieloos bouwmaterieel (SSEB) aanvragen. We vertellen je meer. -
Aftrek verblijfkosten eigen rijders voor 2024 opnieuw fors hoger
Transportondernemers die zelf meerdaagse internationale ritten maken, kunnen een vast bedrag aan verblijfkosten van de winst aftrekken. Dit bedrag is voor 2024, net als vorig jaar, fors verhoogd. -
Vanaf 1 juli 2024 vervoer werknemers verplicht registreren
Werkgevers met 100 of meer werknemers in dienst moeten vanaf 1 juli van dit jaar gegevens inzake de mobiliteit van hun werknemers registreren en in 2025 hierover rapporteren. -
Nieuwe Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit nu aanvragen
Ondernemerssamenwerkingsverbanden kunnen de nieuwe Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit (SWIM) aanvragen, als alternatief voor investeringen in elektrische vrachtwagens en (bestel)bussen. -
Subsidies die jouw bedrijf helpen groeien en de CO2-uitstoot verminderen
Hoe blijven we goederen efficiënt vervoeren, terwijl we onze ecologische voetafdruk verkleinen? Lees hier meer over subsidies die duurzame oplossingen ondersteunen! -
Subsidies in 2024 voor de transportsector
In 2024 komen er voor de Transportsector subsidies beschikbaar. De AanZET voor e-truck, SSEB voor bouwvoertuigen en laad- en losmiddelen en de SEBA voor bestelauto’s. -
Startschot voor Noordelijke Mobiliteits Alliantie voor betere bereikbaarheid
Met de oprichting van de Noordelijke Mobiliteits Alliantie slaan het bedrijfsleven en de 3 noordelijke provincies de handen ineen om makkelijker en sneller te verduurzamen. -
Herziene CO2-normen transportsector
De Europese Commissie (EC) heeft de herziene CO2-normen voor vrachtauto’s, trekkers, trailers en semitrailers bekendgemaakt. Wat betekent dit voor de transportsector? -
Ontheffing langere levertijden milieuzones geldt niet voor zero-emissiezones
De afspraken over de toegang tot milieuzones in verband met langere levertijden van EuroVI-vrachtauto’s, gelden nadrukkelijk niet voor zero-emissiezones. -
Genoeg mogelijkheden voor duurzaam vervoer
Vertraging door files , de wens/noodzaak om de CO2-uitstoot te reduceren of streven naar een efficiëntere logistiek. Genoeg redenen om andere modaliteiten dan wegvervoer te onderzoeken. -
Nederlandse exporteurs verwachten slechts 3 procent omzetstijging
Nederlandse exporteurs verwachten dat hun omzet in 2023 met slechts 3 procent gaat stijgen en geven het vertrouwen in het economische klimaat een 6,1. Lees meer over de Trends in Export. -
Succes zero-emissiezones ontstaat door samenwerking
Het moment waarop zero-emissiezones worden ingevoerd in tientallen binnensteden, komt snel dichterbij. Begin 2025 gaan de zones in. Ben jij voorbereid? -
Klimaatplannen: concrete invulling budget verduurzamen logistiek noodzakelijk
Er moet duidelijkheid komen over de invulling van het budget voor het verduurzamen van de logistiek, zodat handels- en productiebedrijven tijdig de juiste investeringen kunnen doen. -
Terugsluis uit vrachtwagenheffing 1 miljard euro tot 2030
Om de verdere verduurzaming van de Nederlandse vrachtwagenvloot te bespoedigen, komen opbrengsten uit de vrachtwagenheffing daaraan ten goede. Dat bedrag is tot 2030 1 miljard euro.